3167 besøkende 1. dag
På åpningsdagen i går hadde Oslo Design Fair (ODF) 3167 besøkende, som er 15 prosent økning sammenlignet med åpningsdagen i fjor høst, opplyser ansvarlig for PR og kommunikasjon Annette Hoff til Møbel & Interiør.
Dermed synes det klart at den gamle Gavemessen konvertert til en hypermoderne designmesse, allerede har satt seg andre gangen den arrangeres.
Norges største innkjøpsmesse
ODF er Norges største innkjøpsmesse og viktigste møteplass for design- og interiørbransjen. Høstens tema er Togetherness, med ”inspirerende tendensutstillinger” og mange nye utstillere. I tillegg presenteres utstillingen Structure og samarbeidsprosjektet Norway x New York.
Antall forhåndspåmeldte besøkende har vært større enn noen gang tidligere, som vil besøke rundt 400 utstillere som fyller det meste av messeområdets 17 000 kvadratmeter på Lillestrøm.
Faglig program og tendensutstilling
Andreas Engesvik, strategisk rådgiver for Oslo Design Fair, er ansvarlig for messens faglige program sammen med Dagny Thurman-Moe. Stylistene Kirsten Visdal, Jannicke Kråkvik, Alessandro D’Orazio og Silje Aune Eriksen står bak tendensutstillingen på høstens messe. Sammen presenterer de tre tendenser i tiden: Japansk innflytelse og nordisk stil, dekadens og historie, og grønn bevissthet.
Norsk design
I tillegg til å presentere et rikt faglig program og de siste tendensene, ønsker Oslo Design Fair å være et utstillingsvindu for ny norsk design.