Da Oslo Design Fair (ODF) vår 2017 stengte dørene lørdag kveld, var det registrert totalt 8200 beøkende. Eller helt presist:
Gudbrandsdalens Uldvarefabrik er en tradisjonsrik norsk bedrift som fikk fram tradisjonene på sin utstilling. (Foto: Odd Henrik Vanebo)
Gudbrandsdalens Uldvarefabrik er en tradisjonsrik norsk bedrift som fikk fram tradisjonene på sin utstilling.

    • Publisert: 30 januar 2017
    • Tekst: Knut Skoe
    • Foto: Odd Henrik Vanebo

Da Oslo Design Fair (ODF) vår 2017 stengte dørene lørdag kveld, var det registrert totalt 8200 beøkende.

Eller helt presist: 8192. Det er en ikke ubetydelig nedgang fra fjorårets januarmesse, som oppnådde et besøkstall på 10.300.

Endret dag

Det har sin forklaring, mener Annette Hoff, ansvarlig for PR & Kommunikasjon:

– ODF har endret dag, fra torsdag–søndag til onsdag–lørdag, og det kan være noe av grunnen til nedgangen. En tilsvarende nedgang kunne også Formex i Stockholm melde tilbake da de endret dager. Det kan ta tid før alle får dette med seg, fastslår Hoff.

Gode tilbakemeldinger

Responsen? – Messen har fått veldig gode tilbakemeldinger både fra utstillere, besøkende og presse. Ja, vi har stor pressedekning og også interesse fra utlandet. Det faglige programmet og utstillinger på messen har fått god kritikk, opplyser Annette Hoff.

Også noe mindre areal

Årets vårmesse var også noe mindre enn fjorårets januarmesse, denne gang med i underkant av 350 utstillere. Gjennomsnittlig standstørrelse var dessuten krympet en god del, så messen ble litt mindre enn tidligere års messer, som tidligere het Gave- og interiørmessen.

 

Møbel & Interiør

Dronningens gate 3
0152 OSLO
T: 21 62 78 00

Hurtigkoblinger
Møbel & Interiør Nyhetsbrev