En gravemaskin som kuttet en fiberkabel, har skapt store utfordringer for IKEA Sørlandet. Varehuset har ikke hatt internett siden mandag formiddag,
IKEA Sørlandet fikk en utfordring å håndtere. (Arkivfoto: Odd Henrik Vanebo)
IKEA Sørlandet fikk en utfordring å håndtere. (Arkivfoto: Odd Henrik Vanebo)

    • Publisert: 08 november 2017

En gravemaskin som kuttet en fiberkabel, har skapt store utfordringer for IKEA Sørlandet.

Varehuset har ikke hatt internett siden mandag formiddag, da ulykken skjedde et sted mellom Lillesand og Grimstad. Ingenting av det databaserte utstyret har fungert.

– Vi er veldig berørt av dette, sier varehussjef Monica Cesar til Agderposten, som først omtalte saken.

Må bruke mobilen

De ansatte må bruke mobiltelefonene for å finne riktig lagerplass. Det gjør også utplassering av varer vanskelig. Heller enn å få utskrift med hylleplassering, får kundene håndskrevne lapper. Kort sagt, må alt gjøres manuelt.

Middag som plaster på såret

– Det er vanskelig å gi kundene en flott handleopplevelse, sier Cesar. Flere produkter lar seg ikke selge, for eksempel større kjøkken og produkter som består av flere deler. Kunder som må gå skuffet hjem, har fått middag som plaster på såret.

Tirsdag ettermiddag var nettet fortsatt ikke tilbake.

(Kilde: Agderposten)

Møbel & Interiør

Dronningens gate 3
0152 OSLO
T: 21 62 78 00

Hurtigkoblinger
Møbel & Interiør Nyhetsbrev