Små og mellomstore virksomheter i Norge har et sterkt engasjement for miljø og klima. Kampanjen «Arbeidslivets Klimauke» er en dugnad
Arbeidslivets Klimauke er et arrangement i forbindelse med klimakonferansen COP23 i Bonn denne uken. Alle land som har signert klimakonvensjonen er deltakere. Her er Virkes adm.dir Vibeke Hammer Madsen, sammen med klima- og miljøminister Vidar Helgesen i Bonn. (Foto: Virke)
Arbeidslivets Klimauke er et arrangement i forbindelse med klimakonferansen COP23 i Bonn denne uken. Alle land som har signert klimakonvensjonen er deltakere. Her er Virkes adm.dir Vibeke Hammer Madsen, sammen med klima- og miljøminister Vidar Helgesen i Bonn. (Foto: Virke)

    • Publisert: 16 november 2017
    • Tekst: vanebo

Små og mellomstore virksomheter i Norge har et sterkt engasjement for miljø og klima. Kampanjen «Arbeidslivets Klimauke» er en dugnad for å sette engasjementet ut i konkrete tiltak.

Det er Virke som oppfordrer i en nyhetsmelding: En fersk undersøkelse viser at 8 av 10 små og mellomstore virksomheter i Norge er opptatt av klima og miljø. Det må vi ta på alvor. Nå oppfordrer arbeidslivets parter – LO, YS, Akademikerne, Unio, NHO, Virke og KS – virksomheter til å bli med på en ukes lang kampanje for å stimulere til økt oppmerksomhet, engasjement og godt samarbeid om verdien av grønne arbeidsplasser. Målet er å vise verdien av disse virksomhetenes miljø- og klimaarbeid, og å gjøre det lettere å komme i gang.

– Jeg er overbevist om at bærekraft er bra for business. Lønnsomt fordi du sparer penger på å bruke ressurser mer effektivt. Etterspurt fordi kunder ønsker bærekraftige produkter og fremtidens talenter tiltrekkes av bærekraftige arbeidsplasser. Nødvendig fordi vi må beskytte ressursene vi baserer vår verdiskaping på, sier administrerende direktør Vibeke Hammer Madsen i Virke.

 

 

Møbel & Interiør

Dronningens gate 3
0152 OSLO
T: 21 62 78 00

Hurtigkoblinger
Møbel & Interiør Nyhetsbrev