Møbel- og interiørkjedene scorer ikke høyt på målingen av kundetilfredshet Handelshøyskolen BI årlig gjennomfører, Norsk Kundebarometer. Best er Ikea (bildet)

    • Publisert: 30 april 2014
    • Tekst: vanebo

Møbel- og interiørkjedene scorer ikke høyt på målingen av kundetilfredshet Handelshøyskolen BI årlig gjennomfører, Norsk Kundebarometer. Best er Ikea (bildet) på 36. plass.

Flytoget har Norges mest fornøyde kunder. Minst tilfreds er kundene til McDonald’s. Det viser Norsk Kundebarometer fra Handelshøyskolen BI.

Maksimum score er 100 poeng. Høyeste poengsum for 2014 ble 86,2 (Flytoget), laveste 58,9 (McDonald’s).

7000 sier sin mening

Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i snart 20 år målt tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

Mer enn 7000 norske forbrukere har deltatt i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyd de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Til sammen 180 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer får sin dom fra norske forbrukere.

Møbelkjedene

Av møbelkjedene nådde Ikea høyest med 36. plass (30) med 76,8 poeng, mens Bohus kom på 98. plass (71) med 70,9 poeng, Møbelringen på 117. plass (81) med 70 poeng og Skeidar helt nede på 161. plass (109) med 65,2 poeng.

Interiørkjedene

Av interiørkjedene nådde Tilbord høyest med 59. plass (117) med 74 poeng, mens Kid kom på 86. plass (122) med 71,9 poeng, Princess på 104. plass (86) med 70,8 poeng og Jysk helt nede i bunnsjiktet på 174. plass (155) med 62,6 poeng.

Topp 10 – Tilfredshet

  1. Flytoget
  2. Haugen Bok
  3. Toyota
  4. OneCall
  5. Skandiabanken
  6. Gudbrandsdal Energi
  7. BMW
  8. Spotify
  9. Skoda
  10. Vinmonopolet
Møbel & Interiør

Dronningens gate 3
0152 OSLO
T: 21 62 78 00

Hurtigkoblinger
Møbel & Interiør Nyhetsbrev