For kids fra Kids
I det nye sortimentet er det fokusert mest på produkter til baby- og små barn (0 – 4/5år) da vi ser at behovet hos foreldrene er størst i denne fasen av livet. Etter hvert som barna blir større, er ikke behovet for smekker, kluter, sengetøy like stort, forteller Marianne Fulford.
Sortiments- og innkjøpssjef | KID Interiør. Det er også som nybakt mamma og pappa man har størst behov for nye produkter. Man vil fortsatt finne mye fint sengetøy til større barn i Kid sitt nye sortiment.
Kid har fornyet det meste av sitt baby- og barnesortiment i 2018. I tiden som kommer vil butikkene jevnlig få påfyll av nye og spennende varer og kvartalsvis vil det komme nyheter.
Produktene er utviklet av kjedens egen designer og produktutvikler i samarbeid med leverandører, hovedsakelig i Asia; India, Kina, Pakistan og Bangladesh. Barnekolleksjonen dekker flere typer stiler – fra det eventyrlige og romantiske til det mer moderne og urbane uttrykket.
– Det nye sortimentet har bærekraftig profil. Med dette mener vi at vi skal etterstrebe at alle produkter vi tar frem i kidskids-sortimentet skal komme fra mer bærekraftige kilder, forteller Fulford. Alle bomullsprodukter i kidskids-sortimentet er økologisk, plast er i stor grad fjernet fra all emballasje der hvor mulig, vi jobber med resirkulert polyester og bærekraftig trevirke. Vi arbeider for å få mer GOTS sertifisert bomull inn i barnesortimentet som sikrer bedre lønns- og arbeidsforhold i leverandørkjeden. «Handle med hjertet» er Kids program for bærekraftig handel og omfatter bærekraftig produksjon, trygge og gode arbeidsforhold, og god forretningsdrift både for bedriften og leverandører til kjeden. Bærebjelkene i samfunnsansvaret er dedikerte ansatte, etiske retningslinjer, streng kjemikalieguide og FNs bærekraftsmål for 2030.
KID:
140 butikker
1000 ansatte
markedsandel 33%
Omsetning 1.382 mill NOK