Introduserer ‘retailment’
Mall of Qatar introduserer et helt nytt konsept, ‘retailment’, som er handel med bl.a. hjemmeinnredning og underholdning integrert.
Lørdag åpnet Mall of Qatar (MOQ) som er et helt nytt shoppingkonsept i form av et gigantisk kjøpesenter på 500.000 kvadratmeter, med rekreasjonstilbud og fritidsaktiviteter av høyeste kvalitet.
Internasjonale media var sterkt representert under åpningen, og de ble orientert om de største leietakerne innen bransjer som parfymeri og skjønnhetspleie, mote, storhandelsbutikker/varehus, hjemmeinnredning og restauranter.
En ny shopping-æra
På åpningsdagen uttalte administrerende direktør Ahmed Al Mulla: – Mall of Qatar markerer en ny shopping-æra i Qatar – shopping og underholdning integrert i vårt nye regionale shoppingsenter.
99 prosent leiet ut
– Det er en glede å kunne annonsere at 99 prosent av handelsarealet er leiet ut, og 92 prosent er ferdig innredet og utstyrt. Vi åpner 220 butikker allerede første dag, noe som utgjør 60 prosent av hele arealet som kan leies ut, føyde Al Mulla til.
MOQ Live
På Mall of Qatar vil MOQ Live, et underholdningsprogram med gratis adgang, ta besøkende med på en utrolig eventyrreise på en 360-graders rullerende scene. Scenen er lokalisert i MOQs blendende oase: 5000 kvm frodig, grønt landskap med dansende, interaktive fontener og fosser som favner alle årelange show.
Kjøpesenterkultur
Al Mulla konkluderte: – Kjøpesenterkultur spiller en stor rolle i Midtøsten, og speielt i GCC-landene. Vi presser grensene og løfter senteropplevelsen med vår nye merkevare og våre innovative tilbud. I dag setter vi super-regionale standarder for kjøpesentre ved å instituere ‘retailtainment’, det vil si ‘handelsunderholdning’. (GCC er en forkortelse for Gulf Cooperation Council – på norsk ‘Gulfrådet’.)
Avansert underholdning
NOVO Cinema, Xtremeland og en ostekakefabrikk inngår i opplevelsessenteret.
(Pressemelding)
