Kid vokser videre – inn i B2B?
Radarparet Kjersti Hobøl og Petter Schouw-Hansen, henholdsvis adm.dir. og finansdirektør, har godt grep om kjedeutviklingen. Kid Interiør AS fortsetter å vokse både på topp- og bunnlinjen. Nå orienterer Kid seg også videre fra B2C til B2B.
I 2. kvartal i år omsatte kjedeforetaket for 265,5 millioner kroner, opp fra 235,8 mill. kroner i samme periode i 2014). Driftsresultatet ble 14,1 mill. (4,8 mill. i 2014). Resultatet før skatt ble 11 mill. (0,9 mill. i 2. kvartal 2014).
I perioden ble det åpnet to nye butikker (Mortensrud og Trekanten i Asker), som gjør at kjeden nå teller 132 butikker. Nettsalget økte med 66 prosent i perioden.
Vil inn i B2B
Under DNB Markets’ retailkonferanse helt nylig lanserer Kid interiør flere potensielle kundegrupper.
– Det er en del forretninger om bør være interessert i å kjøpe produktene våre. Hoteller er et åpenbart område, men også kontorer, uttalte finansdirektør Petter Schouw-Hansen i Kid Interiør til TDN Finans under DNB Markets’ Retail-konferanse.
Schouw-Hansen trekker blant annet frem selskapets solblendingsprodukter, og sier at Kid kan selge dette mye billigere enn det blir gjort i dag.
