Megatrender på Ambiente 2018
Urbanisering, globalisering, individualisering. Disse megatrendene endrer forbruksadferd i alle områder av våre liv. Next-utstillerne på Ambiente, som har spesielt fokus på kontraktmarkedet, vil fremheve hvordan disse trendene blir reflektert på messen i Frankfurt 9.–13. februar 2018.
Et førtitall unge entreprenører, varemerker og studioer vil vise sine samtidige produktideer for moderne livsstil. For eksempel vil Nichba Design presentere sine rombesparende levende konsepter for ”city-nomader”. Den danske merkevarens utvalg av stålmøbler har en attraktiv, minimalistisk design og et vell av intelligente detaljer. Nichba Design bruker blant annet de magnetiske egenskapene til hyllene, kappestativene, boksene, klærne og veggkrokene på noen overraskende måter.
Oppdag og bli oppdaget
Next er navnet og spillet: Ambientes dedikerte utstilling tilbyr lovende unge selskaper spesielle forhold og lar dem vise fram sine produkter på verdens største messe for forbruksvarer. Det gir bedrifter som allerede har fått anerkjennelse i sine egne land muligheten til å presentere sine ideer i det internasjonale markedet. Omvendt tilbyr Next-området også forhandlere en kompakt setting for å studere et utvalg av neste generasjons produkter.
Magiske øyeblikk i kontraktmarkedet
Rom med en wow-effekt. De såkalte magiske øyeblikkene blir stadig viktigere, ikke bare for hoteller og restauranter, men også i arbeidsmiljø og i det offentlige rom.
Inspirasjon, trender og innovative løsninger til dette formålet kan arkitekter, møbelkontraktører og -planleggere finne på Ambiente.
Verdens største forbruksvaremesse vil eksponere de innovative produktene fra over 4 450 utstillere fra rundt 100 land. I dette store utbudet knyttet til Contract Business Programme, blir Ambiente en guide til enkelte individuelle lykketreff, spesielt tilpasset behovene til leverandører i kontraktmarkedet, samt hoteller, restauranter og kafeer.
– Katalogen og merking på hver stand er et praktisk verktøy for dem som er interessert, og som hjelper dem med å finne veien til de rett utstillere som imøtekommer deres behov. Det betyr at de sparer verdifull tid både under og etter messen, og de vil finne nye partnere og løsninger for sine prosjekter raskere, sier Nicolette Naumann, Vice President Ambiente.
Fra Point of Sale til Point of Experience
Ambientes spesialutstilling ”From Point of Sale til Point of Experience” vil gi svar på spørsmålene: «Hvordan kan produkter presenteres i den digitale tidsalderen?» «Hvilke digitale applikasjoner er der med relevans for high street-retailere?» Og: «Hvordan vil fremtiden for shopping se ut? » Presentasjonen viser at nøkkelen til svaret er en symbiose av digitale og analoge aktiviteter.
– Fremtidens butikkonsept vil skape kombinasjoner mellom ulike interesser og vil kontinuerlig generere nye stimuli – ideelt i sanntid, sier Wolfgang Gruschwitz, Managing Director of the design and realisation studio Gruschwitz GmbH.
