I dag setter et hundretall bransjeaktører hverandre stevne på Møbel+Interiørkonferansen 2014. Programmet byr på flere faglige attraksjoner, og igjen skal

    • Publisert: 24 april 2014

I dag setter et hundretall bransjeaktører hverandre stevne på Møbel+Interiørkonferansen 2014.

Programmet byr på flere faglige attraksjoner, og igjen skal prisene for ”Årets norske design- og merkevarebygger” og ”Årets suksessprodukter” deles ut.

Arrangementet er som i fjor lagt til på Radisson Blu Hotel Scandinavia i Oslo. Stikkord for årets konferanse er ‘Omdømme – muligheter?’. Listen over foredragsholder indikerer at her vil ny innsikt og inspirasjon kunne hentes for aktører i alle deler av verdikjeden, som samlet er konferansens målgruppe:

Stor bredde og dybde

  • Stein Lier-Hansen, adm. direktør Norsk Industri, åpner ballet. Nils-Fredrik Drabløs (bildet), adm. dir., Ekornes ASA, foredrar om ‘Norsk merkevare med sterk posisjon’. ”Årets produktnyheter” vil bli eksponert, etter åpning ved Dilek Ayhan, statssekretær Nærings- og fiskeridepartementet. Pål R. Silseth, Project Manager Handelshøyskolen BI, tar opp: ‘Hva betyr et godt omdømme i et kunderelasjonsperspektiv?’ Ikke ukjente Nils Apeland, kommunikasjonsrådgiver Bedre Kommunikasjon AS, følger opp med: ‘Hvordan bygge et godt omdømme?’
  • Paneldebatten – eller ‘Samtalen’ som det heter i programmet, har en vid ramme: ‘Kan lønnsomme eksportposisjoner for norske møbler og interiør bygges sammen med omdømme for Norge?’ Samtaleleder er Finn Langeland.
  • Etter lunsj er temaet utviklingen i kontraktsmarkedet: Vibeke Skaiaa, Sivilarkitekt MNAL, Prosjektleder ÅF Advansia AS, stiller spørsmålet ‘Nytt Deichmanske bibliotek – signalbygg?’ Bjørn O. Waage, adm. dir., Magnor Glassverk AS gir til beste: ‘Tradisjon, håndverk og moderne design!’ Christian Lodgaard, SVP, SB Seating AS og Petrus Palmèr, designer, Form Us With Love foredrar om ‘Skandinavisk designprosjekt for RBM Noor fra SB Seating’.
  • I ettermiddagens program er den røde tråden ‘hvordan handelskjedene bygger omdømme’. Andreas Niss, adm. dir., Elkjøp, har som tittel på sitt foredrag ‘Bedre omdømme gjennom hardt arbeid’. Neste er Irlinn Tystad, adm. dir., BabyShop: ‘#SoMe 24/7 – Styrker det omdømmet?’ Kjersti Hobøl, adm. dir., Kid Interiør AS stiller spørsmålet: ‘Kjerneverdier og omdømme – hvor viktig er det i dag?’
  • ‘Trender & harde fakta’ er siste sekvens: Kåre Elnan, partner, Prognosesenteret AS, presenterer ‘Møbel- og interiøranalysen 2013 – prognose for 2014’. Trond Blindheim, rektor Markedshøyskolen avslutter med ‘Forbrukertrender og utviklingstrekk på møbel- og interiørmarkedet’.

Tre årsmøter

Fredag 25, i forlengelse av konferansen, er det tre årsmøtee: i Norsk Industri møbel+interiør, Norwegian Rooms AS og Møbelfakta.

 

Møbel & Interiør

Dronningens gate 3
0152 OSLO
T: 21 62 78 00

Hurtigkoblinger
Møbel & Interiør Nyhetsbrev