Tall fra 1.800 nettbutikker i Norge viser at omsetningen har økt med 9,6 prosent i første halvår av 2017 sammenlignet
IKEA på nett: Etter å ha sett på og tatt på de aktuelle produktene i showrommet på pick-up-point i Tromsø, kan kundene bestille varene på skjerm like ved, og neste hente dem samme sted. (Foto: IKEA)
IKEA på nett: Etter å ha sett på og tatt på de aktuelle produktene i showrommet på pick-up-point i Tromsø, kan kundene bestille varene på skjerm like ved, og neste hente dem samme sted. (Foto: IKEA)

    • Publisert: 19 juli 2017

Tall fra 1.800 nettbutikker i Norge viser at omsetningen har økt med 9,6 prosent i første halvår av 2017 sammenlignet med samme periode i fjor.

Tallene kommer fra betalingstjenesten DIBS, som har nettbutikkene som kunde.

– De norske nettbutikkene omsetter for mer og mer, og det understreker at e-handelen er og blir en skarp konkurrent til den fysiske detaljhandelen, sier Henrik Sandberg, Business Developer hos DIBS.

Selskapet gir hvert år ut rapporten Norsk E-handel, der det ble anslått at nordmenns årlige forbruk i norske og utenlandske nettbutikker var på 90 milliarder kroner.

(©NTB)

Møbel & Interiør

Dronningens gate 3
0152 OSLO
T: 21 62 78 00

Hurtigkoblinger
Møbel & Interiør Nyhetsbrev