Ny logo og ny profil
Brunstad feirer 75 år i møbelbransjen med ny logo og den nye profilen Nordic Warmth. Møbelleverandøren ønsker med dette å videreføre kvaliteten de har levert siden 1941.
– Med Nordic Warmth ønsker vi at den lune, ekte og nære følelsen møblene våre gir, skal si noe om den norske tradisjonen, kulturen og historien som ligger bak arbeidet, sier adm.dir. Reidar Mjelde.
Gjenspeiler naturen
– Bladet i vår nye logo gjenspeiler elementer fra naturen. Møbler fremstilt av ekte materialer bidrar til å finne ro og ny energi i hverdagen. Design, farger og former inspirert av den nordiske naturen henger nøye sammen for å gi den beste opplevelsen. Slik som årstidene forandrer bladet, er også møblene fra Brunstad stadig i endring. Vi følger med i tiden og jobber for å skape stilsikre kvalitetsmøbler.
Hos Brunstad blir hver eneste del håndtert av mennesker ved moderne maskiner. Kunnskap om materialbruk og systematisk testing av materialene gjør at vi kan gi 10 års garanti på både seteputer og rammeverk. Samarbeidet med flere lokale produsenter gjør møblene både kortreiste og miljøvennlige.
Designernes store betydning
– Godt samarbeid med kompetente aktører er viktig for vår suksess. Møbeldesignerne Arild Alnes og Helge Taraldsen har vært med på laget siden 1982, og vi har senere knyttet til oss flere nye designere som skal være med å løfte produktene inn i fremtiden.
– Materiell er også essensielt. Vi har nå inngått et samarbeid med stoffprodusenten Kvadrat. De har en suveren kvalitet med 10 års garanti på sine tekstiler. Som den første norske møbelleverandøren til hjemmemarkedet kan vi nå tilby deres tekstiler på våre møbler, sier Reidar Mjelde.
