Oppturen i Tromsø fortsetter
Det ser ut til at oppturen for Skeidar Tromsø fortsetter. Omsetningen økte med en halv million til 58,5 millioner. En nedgang i resultatgraden på et prosentpoeng til 4,8 prosent er til å leve med.
Avtroppet varehussjef Kristin Harila, kommenterer: –Tallene for 2016 viste seg å bli veldig hyggelige. Det er gøy å se at fokus på stadig forbedret kundeservice, god struktur og ikke minst innsats gir resultater.
Vellykket snuoperasjon
Harila har styrt en vellykket snuoperasjon i Ishavsbyen. 2012 var et katastrofeår for Skeidar Tromsø. Et negativt driftsresultat på 4,4 millioner kroner av en omsetning på 45 millioner, fikk varsellampene til å blinke. Det ble en bedring I 2013: Omsetningen ned med 4 mill., men driftsresultat forbedret til minus 1 mill. Siden har det gått bare én vei: opp.
Kristin Harila kom inn som ny varehussjef i 2013, men nekter å ta hovedæren for den vellykkede snuoperasjonen som da startet: – Alle medarbeidere har bidratt like mye. Det første vi måtte gripe fatt i, var butikkens dårlige rykte, det vil si alle reklamasjoner og kundeklager, forklarte hun til Møbel & Interiør i fjor:
– Vi lyktes ved at alle medarbeidere gikk sammen om å bli et team. Vi forstod at vi var like viktige brikker. Den nye lagfølelsen som ble utviklet, var den bærende kraft. Etter hvert ble vi som en liten familie. Vi gjorde ting sammen også på fritiden. Og vi var sammen om å bygge om butikken I 2014. Det var en viktig del av snuoperasjonen.
2017 tegner også bra
Hittil i år? – Det ser svært lovende ut også dette året. Arbeidet fortsetter, sier Kristin Harila, som har overlatt rorkulten som varehussjef i Tromsø til Mayliss C. Martinssen, etter at hun selv ble hentet til Vestby for å gå på som driftssjef i ved Skeidars hovedkontor.