Tekstilkjeden Kid gikk ut av fjoråret og inn I 2017 med en omsetnings- og resultatvekst som savner sidestykke. Kid Interiør
”Marcus og Martinus-kolleksjonen var en viktig driver for kundetrafikk til kjedens butikker.” (Foto: Kid)
”Marcus og Martinus-kolleksjonen var en viktig driver for kundetrafikk til kjedens butikker.” (Foto: Kid)

    • Publisert: 24 februar 2017

Tekstilkjeden Kid gikk ut av fjoråret og inn I 2017 med en omsetnings- og resultatvekst som savner sidestykke.

Kid Interiør omsatte for 483 millioner kroner i fjerde kvartal 2016, mot 433 millioner kroner i fjerde kvartal 2015, med justert ebitda på 118 millioner mot 95 millioner kroner i samme periode i 2015.

I kvartalsrapporten skriver Kid at salget av hjemmetekstiler i fjerde kvartal ifølge SSB økte med 6,6 prosent i perioden.  Adm. direktør Kjersti Hobøl i Kid skriver i rapporten at introduksjonen av den eksklusive Marcus og Martinus-kolleksjonen før jul mottok god markedsrespons og var en viktig driver for kundetrafikk til kjedens butikker.

Kid foreslår et utbytte på to kroner pr. aksje i 2017.

 

Møbel & Interiør

Dronningens gate 3
0152 OSLO
T: 21 62 78 00

Hurtigkoblinger
Møbel & Interiør Nyhetsbrev