Oslo Design Fair øker besøkstallene
Vi har hatt 10 542 besøkende og 278 utstillere i januar 2020, mens det var 8345 besøkende og 278 utstillere i januar i fjor, sier messearrangøren i en pressemelding.
-Som arrangør av en innkjøpsmesse oppfordrer vi til innkjøp, handel og forbruk. Vi vil at de lokale butikkene skal overleve og at utstillerne skal oppleve en god handel under messedagene. Det er avhengig av at vi tiltrekker oss relevante besøkende. Dette har vi lykkes med. Samtidig vil vi oppfordre alle til å fortsatt stå sammen for å skape effektive handels- og nettverksarenaer for bransjen vår, tenke grønt, ha søkelys på gjenbruk og øke bevisstheten i forhold til hva vi bruker og kaster. Oslo Design Fair fortsetter å fremme norsk design og industri, kunst, håndverk og arkitektur ved å tilrettelegge for dette.
Flere av utstillerne melder om effektive messedager med gode resultater, som nevner en del av aktivitetene under messen som populære innslag; Tendensutstillingen viste seg populær, bilder derfra mye delt på sosiale medier. Marianne Pfeffer Gjengedal bakte i tre dager i strekk foran et begeistret publikum, Marte Gulli og Anja Andersen, som står bak butikken Carousel, hadde en spektakulær utstilling med tørkede blomster til inspirasjon for mange blomsterentusiaster.
Arrangørene tror «handlekraft og bærekraft går hånd i hånd i jakten på innovative løsninger for bransjen vår» og forbereder nå ny messe i august.